Επαναφορτιζόμενες Μπαταρίες - Κατασκευή - Ανακατασκευή Πωλείται Βιολί Πωλείται Λύρα Κρητική - Αγορά Λύρας Μαθήματα Κρητικής Λύρας - Βιολιού - Ασκομαντούρας - Μαντολίνου - Μπαγλαμά - Μπουζουκιού
Επαναφορτιζόμενες Μπαταρίες - Κατασκευή - Ανακατασκευή Πωλείται Βιολί Πωλείται Λύρα Κρητική - Αγορά Λύρας Μαθήματα Κρητικής Λύρας - Βιολιού - Ασκομαντούρας - Μαντολίνου - Μπαγλαμά - Μπουζουκιού

ΦΕΣΤΙΒΑΛ "ΚΡΗΤΗ, ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΕΝΤΕ ΣΥΝ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ"

Φεστιβάλ "Κρήτη, μια Ιστορία, πέντε συν ένας πολιτισμοί"
Φεστιβάλ "Κρήτη, μια Ιστορία, πέντε συν ένας πολιτισμοί"
Περιοχή: 
Ηράκλειο
Ημερομηνία: 
Πέμ, 25/08/2016 - Κυρ, 18/09/2016
Ώρα: 
Δεν υπάρχουν πληροφορίες
Είσοδος: 
Ελεύθερη είσοδος
Κατηγορία: 
Εκδηλώσεις

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Η Κρήτη µε τα έθιµα, τους χορούς και τα τραγούδια της

Λύκειο Ελληνίδων Ηρακλείου


Κηποθέατρο “Νίκος Καζαντζάκης” | 25.08.2016, ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Μια βραδιά αφιερωμένη σε όλη την Κρήτη, με την ποιότητα και το κύρος του Λυκείου των Ελληνίδων. Με τραγούδια και χορούς στην πλέον γνήσια εκδοχή τους, χωρίς παραποιήσεις χάριν του θεαθήναι, χωρίς κατασκευασμένες φιγούρες, έτσι όπως χορεύονταν παλιά στους γάμους, στα πανηγύρια, μα και στον πόλεμο. Θα γυρίσουμε τον χρόνο πίσω και θα γνωρίσουμε βήματα και στίχους που μπορεί να σκεπάστηκαν από τη σκόνη του χρόνου, αλλά δεν λησμονήθηκαν. Μα και έθιμα  και χορούς που ακόμα χορεύονται υπό τους ήχους της λύρας - πεντοζάλη και συρτά, καστρινό και χανιώτη, σούστα αντικριστή και τόσους άλλους.

Διδασκαλία χορών, επιμέλεια παράστασης:Βαγγέλης Σταφυλάς - Στέλιος Φλουρής

Επιμέλεια σκηνικών:Δήμητρα Μηλαθιανάκη

Υπεύθυνη επικοινωνίας:Νένα Καλογεροπούλου

Αφηγητής: Μιχάλης Σφακιανάκης

ΜΟΥΣΙΚΟΙ:

Αντώνης Μαρτσάκης (βιολί - τραγούδι)

Νίκος Μαρεντάκης (λαούτο)

Κανάκης Κοζωνάκης (λαούτο - τραγούδι)

Χαράλαμπος Πιτροπάκης (ασκομαντούρα - νταουλάκι)

Αλέξανδρος Παπαδάκης (λύρα - ασκομαντούρα - τραγούδι)

Γιώργης Ψαράκης (λαούτο - τραγούδι)

Γιάννης Βεργαδής (λαούτο - τραγούδι)

Ιδομενέας Καμηλάκης (λαούτο - τραγούδι)

 

ΧΟΡΟΙ:

ΧΑΝΙΩΝ

Έθιμο Πρωτοχρονιάς

Συρτός Κισαμίτικος

Ρόδο

Ρουματ(θ)ιανή Σούστα ή Γιτσικιά

Φτερωτός ή πάσο

Πεντοζάλης

 

ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Έθιμο Κλήδονα

Μάνας - Ξενομπασάρης

Πρινιανός Μεραμπέλου

Ζερβοδεξιός

Αγκαλιαστός

Πηδηχτός 
(Μεραμπέλου & Σητείας)

 

ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Έθιμο Αποκριάς (Το κλέψιμο της νύφης)

Κοντυλιές Αμαρίου και Αγίου Βασιλείου - Πεντοζάλης

Μικρό - Μικράκι

Πανωμερίτης

Τριζάλης

Κουτσαμπαδιανός

Ανωγειανός πηδηχτός

Σούστα

 

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Έθιμο ρακοκάζανου

Ηρακλειώτικες κοντυλιές

Γεργιανός πηδηχτός

Ζευγαρωτός συρτός ή Ντάμες

Εθιανός πηδηχτός

Λαζώτης

Μαλεβιζώτης

 

Φραγκίσκος Λεονταρίτης,

ένας δικός µας ξένος

Φωνητικό σύνολο “Επίκυκλος”

Ιερός Ναός Αγίου Τίτου | 26.08.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Γόνος ευκατάστατης αστικής οικογενείας του Χάνδακα, γεννημένος περί το 1518 - την εποχή της περίφημης Κρητικής Αναγέννησης -, ο Φραγκίσκος Λεονταρίτης, σε ηλικία 12 μόλις ετών, στάλθηκε στη Ρώμη για να σπουδάσει μουσική. Η σχέση του με τον Ιερό Ναό του Αγίου Τίτου, υπήρξε στενή και μακρά. Ο πατέρας του, Νικόλαος Λεονταρίτης, καθολικός στο θρήσκευμα, υπηρετούσε εκεί ως εφημέριος και θησαυράριος του Ενετού Δούκα της Κρήτης. Αφού έζησε μια ζωή περιπετειώδη, στην Ιταλία κυρίως, ο Φραγκίσκος επέστρεψε στον Χάνδακα [1568], υπηρετώντας και πάλι στον Άγιο Τίτο. Η αμφιλεγόμενη ζωή και η αντιφατική προσωπικότητά του δεν επηρέασαν τις κρίσεις για το μουσικό του έργο. Τεχνική αρτιότητα και μελωδικότητα χαρακτηρίζουν τις συνθέσεις του, κοσμικές και εκκλησιαστικές. Το έργο του αναδείχθηκε και πάλι μόλις το 1980, χάρις στις έρευνες του αείμνηστου Νικολάου Μ. Παναγιωτάκη.

Μέρος αυτού του έργου παρουσιάζεται σε μια συναυλία που επιμελήθηκε η μουσικολόγος Άννα Μεσσαριτάκη, στην οποία μετέχουν Ηρακλειώτες μουσικοί, μαέστροι και τραγουδιστές, με πολύχρονη θητεία σε μουσικά σύνολα, υπό την διεύθυνση του Γιάννη Κιαγιαδάκη.

 

Πρόγραµµα:

Kyrie (Missa super “Je prens en grez”)

Alleluia surrexit dominus

In die tribulationis mee

Cantate domino

Asumpta est Maria - Maria virgo asumpta est

Letare Hierusalem

Ditene o Dei

Trenta capilli da Castell’ amare

Cosi va chi ha ventura

Οι εξελίξεις στο Κρητικό Ζήτηµα κατά το β΄ µισό του 19ου αιώνα

και η πόλη του Ηρακλείου

Οµιλία του ιστορικού Ν. Ανδριώτη


Βασιλική Αγίου Μάρκου | 27.08.2016, ώρα 20:30, Είσοδος ελεύθερη.

Ο 19ος αιώνας επέφερε σημαντικές αλλαγές, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Για την Κρήτη ιδιαίτερα αποτελεί μια σημαντικότατη περίοδο της ιστορίας της. Επαναστάσεις και διαβουλεύσεις προετοιμάζουν το έδαφος της ένωσης με τη μητέρα Ελλάδα. Χρόνοι σκληροί και αιματηροί, χρόνοι έπους και πένθους, κατά τους οποίους το Κρητικό Ζήτημα  -μέρος του μεγάλου Ανατολικού Ζητήματος-, απασχολεί το νεοσύστατο ακόμα τότε ελληνικό κράτος, αλλά και τις Μεγάλες Δυνάμεις. Οι διακυμάνσεις των εξελίξεων και οι αλλαγές των διαθέσεων, τόσο των Δυνάμεων αυτών όσο και της Ελλάδας, πότε βυθίζουν την Κρήτη στην απελπισία και πότε τη γεμίζουν αισιοδοξία για την εκπλήρωση του πολυπόθητου στόχου.

Το Μεγάλο Κάστρο, το σημερινό Ηράκλειο, υπέστη ασφαλώς τις επιπτώσεις της πολυτάραχης αυτής εποχής. Ο ιστορικός Νίκος Ανδριώτης, μέσα από στοιχεία, μαρτυρίες και γραπτά κείμενα, θα μας δώσει της εικόνα της πόλης μας εκείνη την εποχή.

Από την Ανατολή στη ∆ύση

Πλατεία Πύλης Βηθλεέµ | 28.08.2016

ώρα 20:30,.Είσοδος ελεύθερη.

Ένα ταξίδι από το Κάβο Σίδερο ως τη Γραμβούσα, με βιολόλυρα, μαντολίνο, τζουρά, λαούτο, ασκομαντούρα και κιθάρα. Μουσικά όργανα δικά μας και ξένα θα μας χαρίσουν κρητικά μοτίβα με μια διαφορετική αντίληψη. Νέα παιδιά, με ανησυχίες και γνώσεις μουσικές, θα μας παρουσιάσουν δικές τους συνθέσεις και τη δική τους εκδοχή για τη μουσική της Κρήτης.

Βασίλης Πλατής: Λύρα, μαντολίνο

Μανόλης Μανουσάκης: λαούτο, τραγούδι

Γιώργης Κοντογιάννης [Κρής]: κιθάρα

Περικλής Σχινάς: ασκομαντούρα, λαούτο

 

“Θα σου µιλώ ώσπου να φέξει”

Κηποθέατρο “Μάνος Χατζιδάκις” | 29.08.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Δύο ιστορικές μορφές των γραμμάτων, οι Ηρακλειώτισες Έλλη Αλεξίου και Γαλάτεια Καζαντζάκη, παρουσιάζονται με εξαιρετική ευαισθησία από την σκηνοθέτιδα και ηθοποιό Μαρινέλλα Βλαχάκη. Μέσα από την παράσταση αναδεικνύεται η ανθρώπινη πλευρά τους, η μεταξύ τους σχέση, ο αγώνας και η αγωνία τους για έναν δικαιότερο κόσμο. Παράλληλα σκιαγραφούνται και άλλες σπουδαίες προσωπικότητες των γραμμάτων, που συνδέονται με τη ζωή των δύο αδελφών -ο Νίκος Καζαντζάκης, ο Κώστας Βάρναλης, ο Μάρκος Αυγέρης και άλλοι. Η ιστορία αρχίζει από την τουρκοκρατούμενη Κρήτη και φτάνει έως το 1962. Μέσα από τη σχέση των δύο γυναικών προβάλλονται όλα τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν τη χώρα μας από τα τέλη του 19ου ως τα μέσα του 20ου αιώνα. Η επιλογή του έργου για το φεστιβάλ δεν είναι, ασφαλώς, τυχαία. Οι αδελφές Έλλη και Γαλάτεια είναι μέλη μιας λαμπρής οικογένειας διανοουμένων, με μεγάλη προσφορά στον τόπο μας - κόρες του Ηρακλειώτη διανοούμενου, μουσικού, και εκδότη, Λευτέρη  Αλεξίου.

Κείμενο-σκηνοθεσία: Μαρινέλλα Βλαχάκη

Δημιουργία video: Θοδωρής Παπαδουλάκης

Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης

Παίζουν και ακούγονται (με τη σειρά εμφάνισης):οι ηθοποιοί

Έλλη Αλεξίου: Μαρινέλλα Βλαχάκη

Ηλικιωμένη Γαλάτεια Καζαντζάκη: Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου

Μικρή Έλλη: Ρεβέκα Σταμάτε

Νεαρή Γαλάτεια Καζαντζάκη: Θεώνη Κουτσουνάκη

Νίκος Καζαντζάκης: Κωστής Καπελώνης

Το ποίημα με τίτλο: Το Αμαρτωλό, της Γαλάτειας Καζαντζάκη, ερμηνεύει η Κάτια Γέρου

Τραγούδι: Ντόρα Αθανασίου

Τεχνική υποστήριξη: Διονύσης Μανουσάκης

Εκτέλεση κουστουμιών: Σοφία Κουτσουνάκη

Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Γεωργία Αρσένη

 

Μούσες της Μεσογείου

∆ηµοτικό κατάστηµα “Μαρίνα” | 30.08.2016

ώρα 20:30 Είσοδος ελεύθερη.

Οι “δικές μας”  Λίλυ Δάκα, Μυρτώ Γεωργιάδου και Μαρία Χναράκη, τιμούν τη γυναίκα της Μεσογείου με τραγούδια “γένους θηλυκού”, από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, την Ισπανία, και την Πορτογαλία. Μια εξαιρετική συναυλία δίπλα στη θάλασσα, με μουσικές μεσογειακές, που ταξιδεύουν παίρνοντας μας μαζί τους στα παράλια της θάλασσας που επί αιώνες απετέλεσε τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε λαούς διαφορετικούς, με αντίθετες μεταξύ τους κουλτούρες.

 

Πιάνο: Λίλυ Δάκα

Τραγούδι: Μυρτώ Γεωργιάδου

Μουσική επιμέλεια: Μαρία Χναράκη

 

Με τη φωνή µιας κιθάρας

Κηποθέατρο Μάνος Χατζιδάκις | 31.08.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Ο ιατρός, αλλά και δεξιοτέχνης της κιθάρας, Γιώργος Μαστοράκης, μας προσφέρει μια βραδιά με ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο, γεμάτο από εκλεκτά κομμάτια σπουδαίων συνθετών.

Mάνος Χατζιδάκις  (1925 – 1994)                                                                 Topkapi  1962

Francis McPeake         Wild Mountain Thyme, 1957 (based on a 17th century  Scottish traditional tune)

Enrique Granados  (1867 – 1916)                                      Danza Espanola  No 1 (Minueto)

Heitor Villa – Lobos  (1887 – 1959)                                                                  .Etude No 1

Atahualpa Yupanqui (1908 - 1992)        Cancion Zamba (Danza de la paloma enamorada)

Mάνος Χατζιδάκις                                         The Rose  1955  (“Dona Rosita”  F.G. Lorca )

Ennio Morricone (b. 1928)                                                            “Cinema Paradiso”  1988

Main Theme

Maturity (Childhood and Manhood)

Love Theme

Μάνος Χατζιδάκις                        “Birds”  opus 16  (1959)  Prologue and the Nightingale.

Antonio Lauro (1917-1986)                                              El Marabino (Vals Venezolano)

Leo Brouwer (b. 1939)                                                             Un dia de Νoviembre 1968

Μάνος Χατζιδάκις, Β. Τσιτσάνης                                      Overclouded Sunday 1951

Agustin Barrios Mangore (1885 - 1944)         Una limosna por el amor de Dios 1944

Μάνος Χατζιδάκις                                                           Vals of the lost dreams 1961

Jorge Cardoso (b. 1949)                                     Milonga  (24 Piezas Sudamericanas)

Roland Dyens (b. 1953)                                                                        Tango en Skai

 

Από την Ανδαλουσία στον Λίβανο Muwashahat

∆ηµοτική πλάζ Καρτερού | 01.09.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Στις αρχές του 9ου αιώνα στην Ανδαλουσία, η μεγάλη ανταρσία κατά του Εμίρη Hakam πνίγηκε στο αίμα και οι Ανδαλουσιανοί Άραβες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Ισπανία. Πέρασαν για λίγο από την Αίγυπτο, απ’ όπου επίσης εκδιώχθηκαν βιαίως, με όρο να μη εγκατασταθούν ποτέ ξανά σε Αραβική χώρα. Ο θρύλος λέει πως 15.000 ψυχές ακολούθησαν τον Abu Hafs Omar, που τους υποσχέθηκε ότι θα τους οδηγήσει στη γη όπου ρέει μέλι και γάλα, και πως όταν έφτασαν στην Κρήτη, έκαψαν τα καράβια τους, για να αναγκαστούν να παραμείνουν. Ονόμασαν τον τόπο που κατέλαβαν και περιτείχισαν Rabht el Handak - Φρούριο της Τάφρου. Πρόκειται για την κατοπινή Candia των Ενετών, το Μεγάλο Κάστρο των νεότερων χρόνων- το σημερινό  Ηράκλειο. Το 961 ο στρατηλάτης και μετέπειτα Αυτοκράτορας Νικηφόρος Φωκάς, απελευθέρωσε την Κρήτη απ΄ των απίστων Αγαρηνών τα χέρια, όπως λέει ο Καζαντζάκης.

Μερικούς αιώνες αργότερα, η αραβική μουσική Muwashahat ακολούθησε την ίδια περίπου διαδρομή. Ξεκίνησε από την Ισπανία περίπου τον 10ο αιώνα και μεταφέρθηκε στην Ανατολή, περί το 1592, με τους πεντακόσιες χιλιάδες Αναδαλουσιανούς Σαρακηνούς που αναγκάστηκαν και πάλι να εγκαταλείψουν την Ιβηρική Χερσόνησο και να διασκορπιστούν στα παράλια της Βόρειας Αφρικής, τη Συρία και το Λίβανο. Συνδυάζει το ταμπεραμέντο του ισπανικού μουσικού μοτίβου, με τη γλυκύτητα των ήχων της Ανατολής. Η Λιβανέζα τραγουδίστρια Ghada Shbeir, θα μας παρουσιάσει ένα πρόγραμμα που διατρέχει τη Μεσόγειο, ξεκινώντας από την Ανδαλουσία, περνώντας από την Τύνιδα, το Μαρόκο και την Αίγυπτο, για να καταλήξει στα παράλια της Συρίας και του Λιβάνου.

 

Μινωική Τελετουργία

Κηποθέατρο “Ν. Καζαντζάκης” | 02.09.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Τί θα είχαν αλήθεια να μας αφηγηθούν οι τοιχογραφίες από το πολυδαίδαλο Ανάκτορο της Κνωσού; Η τοιχογραφία του Ιερού Άλσους και του Χορού, η τοιχογραφία της Πομπής, οι με περίτεχνες φορεσιές στολισμένες φιγούρες, που προσπαθούν να αναδείξουν την κίνηση των χεριών και του κορμιού τους; Ποιά ήταν η μουσική που συνόδευε τις μινωικές τελετουργίες; Υπάρχουν μαρτυρίες ή θα πρέπει να ερμηνεύουμε τα ευρήματα και να εικάζουμε μόνον, με πάντοτε πιθανή την εκδοχή ενός ασυγχώρητου σφάλματος; Το Λύκειο Ελληνίδων μας δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε μια μινωική τελετουργία, όπως την φαντάστηκαν τρεις σημαντικοί άνθρωποι: Η Μαίρη Μαυράκη, που έκανε την χορογραφία, ο Θωμάς Φανουράκης, που σχεδίασε τα κοστούμια, και ο Νικόλαος Πλάτωνας, που έγραψε τη μουσική. Η υπόνοια για το πόσο απέχει από την πραγματικότητα εκείνων των πολύ μακρινών χρόνων, ας μην επηρεάσει τη διάθεση μας.

 

Ταξίδι πέρα από τα σύνορα, µε όχηµα τη µουσική

Κηποθέατρο “Μάνος Χατζιδάκις” | 03.09.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Ένα μικρό μελωδικό αφιέρωμα στις γυναίκες της Μεσογείου, από την Κλεονίκη Δεμίρη, τον Στάθη Σούλη, τον Σταύρο Παργινό και τον Λευτέρη Γρίβα. Στο πρώτο μέρος θα ακούσουμε στίχους που έχουν γραφεί ή τραγουδηθεί από γυναίκες, απ’ άκρη σ’ άκρη της Μεσογείου: Το παράπονο της Αρετούσας από τον Ερωτόκριτο,Το θυμωμένο τραγούδι της Λίνας Βερτμίλερ, Από ξένο τόπο κι’ απ΄ αλαργινό -ένα  τραγούδι που λέμε δικό μας, αλλά το τραγουδούν ως και  στα βάθη της Ανατολής [η τουρκική εκδοχή του, έχει τον τίτλο Uskudara gider iken-Καθώς επέστρεφα από το Σκούταρι]- κι άλλα, δικά μας και ξένα. Θα μας θυμίσουν γυναίκες που από την μακρινή αρχαιότητα μέχρι και σήμερα, έπαιξαν ρόλο συχνά αφανή, αλλά πάντα καθοριστικό, στα παράλια της Μεσογείου. Στο δεύτερο μέρος, οι μελωδίες απλώνονται μέχρι και τη Λατινική Αμερική, προσφέροντάς μας μουσικές διαφορετικές μεταξύ τους και  υπενθυμίζοντάς μας το αξίωμα ότι η μουσική είναι η ευρύτερα κατανοητή  γλώσσα του κόσμου.

Α΄ µέρος

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

1.  Από ξένο τόπο κι απ’ αλαργινό. Παραδοσιακό μικρασιάτικο

2.  Με λένε Θεοδώρα. Μουσική: Μ. Χατζιδάκι, Στίχοι: Νίκου Γκάτσου

3.  Lela. (Πορτογαλέζικο)  RMHermidaDr Castelao

4.   Για την Ελένη. ΜΧατζιδάκι

5.   H  Περιμπανού. Μουσική: ΜΧατζιδάκι, Στίχοι: Νίκου Γκάτσου

6.  Το παράπονο της Αρετούσας

7.  Αmara me. Nino Rota

8.   Η Μάγια. Μουσική: ΜΘεοδωράκη, Στίχοι: Οδυσσέα Ελύτη

9.   Το γιασεμί. Παραδοσιακό της Κύπρου

10..Η Παναγία των Πατησίων, Μουσική:  ΜΧατζιδάκι, Στίχοι: Νίκου Γκάτσου

11. Canzone del mal di Luna. Piovani

12. Άνδρα μου πάει. Ελληνόφωνο Κάτω Ιταλίας

13. Τα πάθη απ’ τον έρωτα, του Χορτάτζη. ΜΧατζιδάκι

 

Β΄ µέρος

1. Τα παιδιά κάτω στον κάμπο. Μουσική: ΜΧατζιδάκι, Στίχοι: Νίκου Γκάτσου

2. Querer.  R Dupere, M Tadros

3. Όπως θες εσύ. ( Bιργινία KαραγιώργουKατερίνα Kαναβούρα)

4. Luz de luna. A.Carrillo

5. Un ano de Amor. G VerorPAlmodovar

6. Historia de un amor. C.ElAlmaran

7. La liorona, Παραδοσιακό μεξικάνικο τραγούδι. Jose Alfredo Jimenez

8. Τώρα που πας στην ξενιτιά. Μουσική: ΜΧατζιδάκι, Στίχοι: Νίκου Γκάτσου

9. Έλα σε μένα. Μουσική: ΜΧατζιδάκι, Στίχοι: Νίκου Γκάτσου

10. Στον ουρανό είν’ ένα αστέρι. Μουσική: Γ. Σπανού, στίχοι: ΑΣακελάριου

11. Για χατίρι σου ξημερώνει. Μουσική: Στ. Ξαρχάκου, στίχοι: ΒΓκούφα

12. Πες μου μια λέξη. Μουσική: ΜΧατζιδάκι, στίχοι  Α. Σακελάριου

13. Μoj e Bukura more. Αρβανίτικο της Κάτω Ιταλίας

14. Καληνύφτα. Ελληνόφωνο της Κάτω Ιταλίας

15. Η Μυρτιά. Μουσική: ΜΘεοδωράκη, στίχοι: Νίκου Γκάτσου

 

Οι Απαρχές: Η αρπαγή της Ευρώπης

Έκθεση έργων µε θέµα την αρπαγή της Ευρώπης

Περιστύλιο της Λότζια | 04.09 – 12.09.2016

Εγκαίνια έκθεσης: 04.09.2016, ώρα 20.00. Είσοδος ελεύθερη.

Ο μύθος λέει πως στη Γόρτυνα, κάτω από έναν αειθαλή πλάτανο, ο μέγας Δίας, μεταμορφωμένος σε ταύρο, ενώθηκε με την Ευρώπη, την κόρη τού Αγήνορα, βασιλέα της Φοινίκης. Από την ένωση αυτή απέκτησαν τρείς γιούς: τον θαλασσοκράτορα Μίνωα, τον Ραδάμανθυ και τον Σαρπηδόνα. Όταν ο Δίας εγκατέλειψε τη μητέρα τους, ο δεύτερος σύζυγός της, ο βασιλεύς της Κρήτης Αστερίων, υιοθέτησε τα τρία παιδιά και πριν πεθάνει, τους μοίρασε το βασίλειο. Αρχίζει τότε στην Κρήτη να συμβαίνει ένα θαύμα. Κτίζονται πολυδαίδαλα παλάτια, κοσμημένα με φίνες τοιχογραφίες που απεικονίζουν παράδοξες τελετές, με νέους και νέες καλλιεπείς και φορεσιές πλουμιστές. Τα ευρήματα της αρχαιολογικής σκαπάνης μαρτυρούν τον πλούτο μιας κοινωνίας που δεν γνώρισε  πόλεμο. Τα καράβια που εμπορεύονταν σε ολόκληρη τη λεκάνη της Μεσογείου καρπούς και κομψοτεχνήματα, μεταφέρουν το κλέος του μινωικού πολιτισμού μέχρι τη Σικελία, την Αίγυπτο και αλλού και η ιστορία μιλάει πλέον για τον πρώτο ευρωπαϊκό πολιτισμό.

Η ιστορία της Ευρώπης συγκίνησε πολλούς, κυρίως ζωγράφους. Άλλοτε με ρομαντισμό και άλλοτε με ωμότητα, απεικόνισαν την πριγκίπισσα της Φοινίκης, που ο θεός των θεών και των ανθρώπων έκλεψε μεταμφιεσμένος σε ταύρο.

Η βασιλοπούλα από τη Φοινίκη έδωσε το όνομα της σε μια από τις πέντε ηπείρους- Γηραιά Ευρώπη αποκαλούν την ήπειρο που επί αιώνες και αιώνες έζησε πολέμους, ανακατατάξεις κοινωνικές και πολιτικές, πολιτισμικές εκρήξεις, μεσαίωνα και διαφωτισμό. Τόλμησε να περάσει τον μεγάλο ωκεανό και να φτάσει μέχρι την απέναντι  ακτή. Πλούτος και δόξα, αλλά και αίμα στιγματίζουν την  ιστορία της.

Ώσπου, χάρις στην έμπνευση κάποιων φωτισμένων ανθρώπων, υιοθέτησε ένα όραμα. Να γίνει μία, ενιαία, να γίνει η Ευρώπη των λαών. Χωρίς σύνορα, χωρίς διακρίσεις. Ο δρόμος όμως γι’ αυτόν τον στόχο δεν ήταν εύκολος και το όραμα μοιάζει να χάθηκε. Η Ευρώπη λησμόνησε την καταγωγή της και ο δεσποτισμός των δυνατών έναντι των αδυνάτων κυριάρχησε στην ιδεολογία της. Σήμερα μάλιστα, κάποιοι χαρακτηρίζουν αυταπάτη, το ότι επιμένουμε να το αναζητούμε.

 

Μια γιορτή από µια άλλη “κοινότητα”

Κηποθέατρο “Νίκος Καζαντζάκης” | 04.09.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Το θέατρο “Όμμα Στούντιο”, συνδιοργανωτής του Ευρωπαϊκού προγράμματος “Καραβάνι, Η Συνέχεια, Τροφοδοτώντας το μέλλον: Κινώντας την πόλη με την τέχνη”, εντάσσει στα πλαίσια του φεστιβάλ μας μια σημαντική εκδήλωση. Με μια μεγάλη παρέλαση όλων των συντελεστών του προγράμματος, που θα ξεκινήσει από τη Λότζια και θα καταλήξει στο Κηποθέατρο “Νίκος Καζαντζάκης”, με χορούς, τραγούδια και άλλα δρώμενα, θα εορτάσουμε το κλείσιμο των εκδηλώσεων που ξεκίνησαν στην πόλη μας την 28η Αυγούστου, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης. Σε χωριστό έντυπο κυκλοφορεί το πρόγραμμα αυτών των εκδηλώσεων.

 

Γεύσεις Ελλάδος

Πλατεία Ελευθερίας | 05 - 10.09.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Ανήκω σε μια χώρα μικρή. Ένα πέτρινο ακρωτήρι στη Μεσόγειο, που δεν έχει άλλο αγαθό παρά τον αγώνα του λαού, τη θάλασσα και το φως του ήλιου, είπε ο Γιώργος Σεφέρης στην ομιλία του στη Στοκχόλμη, κατά την απονομή του Νόμπελ Λογοτεχνίας. Περίπου τα ίδια γράφει ο άλλος Νομπελίστας ποιητής μας, ο Οδυσσέας Ελύτης: Αν αποσυνδέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι και ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.

Ο αγώνας του λαού, το φως του ήλιου, η θάλασσα και η ελιά, το καράβι και το αμπέλι. Μια πατρίδα με λίγες μεγάλες εύφορες πεδιάδες και ψηλούς ορεινούς όγκους να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της. Ευλογία της η θάλασσα που την περιβάλλει. Μα τα προϊόντα της, βγαλμένα με τον ιδρώτα των ανθρώπων της, περιώνυμα. Οι αναβαθμίδες, όπου η στεγνή ξερολιθιά στηρίζει το λίγο χώμα, φιλοξενούν κλίματα και ελιές, δέντρα καρποφόρα. Άγονη γη, που ο ανθρώπινος μόχθος και ο ήλιος κάνουν γόνιμη.

Αυτόν τον σπάνιο πλούτο της Ελληνικής γης, που γεννιέται από το τίποτα, θελήσαμε να αναδείξουμε. Για πέντε ημέρες, θα ζήσουμε ένα χαρούμενο φεστιβάλ γευσιγνωσίας, με παράλληλες καλλιτεχνικές δράσεις και πολιτιστικά γεγονότα, καθώς και ημερίδες ενημέρωσης. Tο σχετικό πρόγραμμα κυκλοφορεί σε χωριστό έντυπο.

 

Μέντα και Κανέλα

Μουσικό συγκρότηµα Vamos

Αίθριο Βασιλικής Αγίου Μάρκου | 05.09.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Τη σημαδιακή χρονιά του 1898, οπότε στην Ελλάδα αρχίζει τη δράση του ο Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος, [ΔΟΕ], στην πολυτραγουδισμένη προκυμαία της Σμύρνης κάποιοι νεαροί μουσικοί από τους δεκάδες ή εκατοντάδες που από τις αρχές του 19ου αιώνα είχαν διαμορφώσει τη μουσική παράδοση του Σμυρνέικου τραγουδιού, δημιουργούν το πρώτο επώνυμο μουσικό σχήμα. Πρόκειται για τα “Πολιτάκια”, που αργότερα ονομάσθηκαν Σμυρναίικη Εστουδιαντίνα, η Εστουδιαντίνα του Σιδερή…

Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ρεμπέτικα.

Η σχέση της χώρας με την καθ΄ημάς Ανατολή, διαρκής, ουσιαστική και πολυεπίπεδη, υπήρξε καθοριστική σε πολλούς τομείς. Ανάμεσά τους, ασφαλώς και η μουσική. Μια συναυλία αφιερωμένη σε κείνους που μαζί με τον πόνο, τον καημό της προσφυγιάς, την απελπισία, μετέφεραν στην Ελλάδα του 1922 έναν πολιτισμό  από την Ανατολή, που καλύπτει όλα τα κοινωνικά στρώματα. Από την όπερα έως τα λαϊκά τραγούδια που στα café chanten ξεσήκωναν τον κόσμο με μελωδίες παραπονιάρικες και επιβιώνουν ακόμα και σήμερα. Με το ιδιαίτερο ύφος του, τόσο στη μουσική εκτέλεση όσο και στην ενορχήστρωση, το Μουσικό Σύνολο Vamos αναδεικνύει τα κοινά χαρακτηριστικά της μουσικής της Κρήτης με τα ρεμπέτικα και τις μουσικές της Σμύρνης. Από τον Πειραιά, την Αθήνα και τη Σύρο του ρεμπέτικου, από τον Βαμβακάρη, τον Τσιτσάνη και τον Παπαϊωάννου, στην Κρήτη του Ερωτόκριτου, στη Λέρο, με τη Μπρατσέρα, και στη χαμένη πατρίδα της Σμύρνης, με το Nihavent Oriental και τοΕμβατήριο Φλόγα.

Συµµετέχουν:

Έντμοντ Αλέξις βιολί

Ραίς Τσουρά βιολί

Tjarda Terpstra βιολί

Έλενα Ορμυλιώτου βιολί

Χριστίνα Πασχάλη βιολί

Γιώργος Βοναπάρτης βιολί

Νίκος Μαραγκουδάκης βιολί

Κατερίνα Σαραντινού τσέλο

Θανάσης Παπαθανασίου κόρνο

Τheo Kraaijvanger ευφώνιο

Κώστας Κανέλλος κλαρινέτο

Πρόδρομος Καραδελόγλου μαντολίνο, κιθάρα, τραγούδι

Νίκος Φραγκιαδάκης πιάνο

Μάνος Γαλανάκης κρουστά

Κώστας Κεχράκος κοντραμπάσο

Ενορχήστρωση: Θανάσης Παπαθανασίου

Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Κώστας Κεχράκος

Τραγούδια:

Εμβατήριο Σμύρνης

Nihavent Oriental

Και γιατί δεν μας το λες

Σουλτάνι γιεγκάχ

Σ΄αγαπώ γιατί είσαι ωραία

Μανταλιώ και Μανταλένα

Δε σε θέλω πια

Μανές της καληνυχτιάς

Εμβατήριο Φλόγα

Μισιρλού

Καροτσέρης

Σαν της Σμύρνης το γιαγκίνι (το ολοκαύτωμα)

Τι σε μέλει εσένανε

Θάλασσα λυπήσου

Βάλε με στην αγκαλιά σου - Βαγγέλη Παπάζογλου

Φραγκοσυριανή - Μάρκου Βαμβακάρη

Χαράματα η ώρα τρεις - Μάρκου Βαμβακάρη

Τα ματόκλαδα σου λάμπουν – Μάρκου Βαμβακάρη

Σβήσε το φως - Γιάννη Παπαϊωάννου

Ότι κι αν πω δεν σε ξεχνώ - Βασίλη Τσιτσάνη

Μπαξέ τσιφλίκι - Βασίλη Τσιτσάνη

 

“Ετόλµησα να υµνήσω”.  O Ελευθέριος Βενιζέλος στη Λαϊκή Τέχνη

Βασιλική Αγίου Μάρκου

∆ιάρκεια έκθεσης: 06 έως 30.09.2016, ώρα 20:30

Δεν θα σας κουράσω μιλώντας για το μεγαλείο της Ακρόπολης, ούτε θα σας βασανίσω με αρχαιοελληνικά λόγια. Είδα τόπους θαυμαστούς και μεταξύ άλλων την Κρήτη. Και δεν μπορείτε να φανταστείτε την πλέον ενδιαφέρουσα ανακάλυψη μου, περισσότερο ενδιαφέρουσα και από τις ανασκαφές. Είναι ένας δικηγόρος, Βενιζέλος ή Βενεζουέλος. Ειλικρινά δεν μπορώ να προφέρω ακριβώς το όνομα του, αλλά σε μερικά χρόνια ολόκληρη η Ευρώπη θα μιλάει γι’ αυτόν.

Ζορζ Κλεμανσώ, Παρίσι 1896

Λίγες, πράγματι, πολιτικές μορφές στη νεότερη ελληνική ιστορία έχουν αγγίξει τα όρια του θρύλου, έχουν τραγουδηθεί από τη λαϊκή μούσα, έχουν γίνει αντικείμενο λατρείας, μα και έχουν προκαλέσει διαμάχες, αντεγκλήσεις και διχασμούς. Ο πολιτικός που ξεκίνησε από τα Χανιά και επέβαλε σε ολόκληρη την Ευρώπη να μιλάει γι’ αυτόν και την πολιτική του, το κατάφερε.

Η έκθεση που έχουμε τη χαρά να παρουσιάσουμε στο κοινό, αποτελεί μικρό μόνον δείγμα της λατρείας προς το πρόσωπο αυτό, που κατάφερε να ξεπεράσει ένα σκληρό, αλλά ένδοξο παρελθόν και να εγκατασταθεί στη μνήμη του λαού, χωρίς ενστάσεις και αναστολές. Καθημερινά αντικείμενα -κούπες, κουτιά, υφαντά, επιστολόχαρτα, γραμματόσημα-, απεικονίζουν τη μορφή του “Λευτέρη”, για τους Κρητικούς, του “πατέρα της πατρίδος”, του “σωτήρα της φυλής”, για το έθνος ολόκληρο. Παρουσιάσθηκε με τεράστια επιτυχία στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών, από 21.12.2014 έως και 30.01.2015. Στην πόλη μας έρχεται με την αφιλοκερδή μέριμνα της Λουίζας Καραπιδάκη, η οποία επιμελήθηκε και την πρώτη έκθεση των αντικειμένων στους Δελφούς.

 

Μεσόγειος θάλασσα

Κηποθέατρο “Μάνος Χατζιδάκις” | 07.09.2016

ώρα 20:30

Μια τεράστια λίμνη, από τα παράλια της Μικράς Ασίας μέχρι το βράχο του Γιβραλτάρ, είναι η Μεσόγειος, μια θάλασσα που δροσίζει με τα νερά της τρεις από τις πέντε ηπείρους - Ευρώπη, Ασία και Αφρική. Είναι γεμάτη μύθους και θρύλους, από την εποχή που τολμηροί θαλασσοπόροι διάβαζαν τη ρότα με τ’ άστρα. Γεμάτη, επίσης, με καράβια εμπορικά που μετέφεραν πολιτισμό από την μία ακτή στην άλλη, απετέλεσε επί αιώνες πεδίο διαλόγου ανάμεσα σε Φοίνικες, Μινωίτες, Αιγύπτιους, και τόσους άλλους λαούς. Σαρακηνοί, πειρατές και κουρσάροι, δήωναν τα παράλια της και μετέφεραν τη λεία και τις πριγκίπισσές της προς πώλησιν, στα μεγαλύτερα λιμάνια της. Ένα υγρό στοιχείο που δυστυχώς έχει γίνει σήμερα ο τάφος τόσων αθώων, παιδιών, μανάδων, πατεράδων, αδερφών, εξ αιτίας ενός πολέμου άδικου, όπως όλοι. Σ΄ αυτές τις ψυχές που προσπάθησαν να ξεφύγουν από τη φρίκη και βρήκαν τον θάνατο, σ’ αυτές αφιερώνεται αυτή η συναυλία. Η Ξανθούλα Ντακοβάνου και οι συνεργάτες της, Ταξιάρχης Βασιλάκος, Σοφία Ευκλείδου και Αλέξανδρος Παπαδημητράκης, θα μας πάρουν μαζί τους σε ένα μουσικό ταξίδι στα παράλια της Μεσογείου, από τη βορεινή Βοσνία μέχρι το νότο,  στο Μαρόκο και την Αίγυπτο. Από την πεντατονία της Ηπείρου ως τους ρυθμούς της Θράκης κι από κει στα μελίσματα της Μεσογείου και στις ταραντέλες της Κάτω Ιταλίας.

Η εκδήλωση γίνεται με την ευγενική υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

Συµµετέχουν:

Φωνή, κρουστά: Ξανθούλα Ντακοβάνου

Ακορντεόν  Ταξιάρχης Βασιλάκος

Βιολί, φωνή: Στέφανος Φίλος

Τραγούδια:

La serena - εβραιοισπανικό, σε γλώσσα lardino

Lama bada yathasana  - Αραβο-ανδαλουσιανή σύνθεση

Sidi hbibi - Μαρόκο

Razboleze tsare Suleymane - Βοσνία

“Αν δεις καράβι να περνά-Θάλασσα πλατειά” - Ελλάδα (Εύβοια)

Θάλασσα λυπήσου- Eλλάδα (Οινούσσες)

Can yine bülbül oldu - Tουρκία, σούφι σύνθεση του 17ου αιώνα, του ποιητή Niyazi Misri

Στης Γραμβούσας τ’ ακρωτήρι - Ελλάδα (Κρήτη)

Ma belle si ton âme - Γαλλία, 16ος αι., Gilles Durant de la Bergerie

Scherza infida - Ariodante (G.F.Haendel), άρια σε ιταλική γλώσσα

Το κλάμμα του εμιγράντου - ελληνόφωνο Κάτω Ιταλίας

Tarantella - χορός νότιας Ιταλίας

Pricantula - Γαλλία, κορσικάνικο πολυφωνικό

Ανάμεσα τρεις θάλασσες- Ελλάδα, πολυφωνικό Ηπείρου

Yarnana - Αλβανία

Rampi rampi – Τουρκία, τσιγγάνικος καρσιλαμάς Μικράς Ασίας

Durme - εβραιοισπανικό, σε γλώσσα lardino

Naci en alamo /Άις Μπαλαμό - flamenco Ανδαλουσίας / τσιγγάνικο Ελλάδας

 

Μουσικοί σταθµοί

στα ίχνη του Ελ Γκρέκο

Κηποθέατρο “Νίκος Καζαντζάκης” | 08.09.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

…Είναι στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου ένας μικρός πίνακας του Θεοτοκόπουλου, μια προσωπογραφία αγίου που δεν είναι πιο ψηλή από τριάντα εκατοστά του μέτρου. Πέρασαν περισσότερα από δέκα χρόνια από την εποχή που την είδα για πρώτη φορά. Δεν μπορώ να λησμονήσω τη συγκλονιστική εντύπωση “ελληνισμού”, που μου είχε δώσει αυτό το πάρεργο του μεγάλου τεχνίτη. Θυμούμαι ακόμη τώρα δυο πινελιές στους ώμους. “Σαν κρητικοί δεκαπεντασύλλαβοι” συλλογίστηκε ο φίλος που ήταν μαζί μου…

Γιώργου Σεφέρη, Διάλογος πάνω στην ποίηση.

Γνήσιο τέκνο της Κρητικής Αναγέννησης, ο μεγάλος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πήρε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής στον Χάνδακα [1541-1568], θήτευσε στη Σχολή του Τιτσιάνο στη Βενετία και συνέχισε στη Ρώμη [1568-1576], για να καταλήξει στον τελευταίο σταθμό της ζωής του, το Τολέδο [1576-1614]. Σήμερα το σχήμαΕν χορδαίς, σε συνεργασία με το Ensemble Constantinople, μας ταξιδεύει στους σταθμούς της ζωής του μεγάλου αυτού καλλιτέχνη, με εξαίσιες μουσικές και τις υπέροχες φωνές της Μαρίας Φαραντούρη και του Marco Besley. Μας μεταφέρουν στον Χάνδακα της εποχής του, με ριζίτικα που άντεξαν στον χρόνο, για να φτάσουν σήμερα παραλλαγμένα ως εμάς, την Ερωφίλη του Χορτάτζη, τον Ερωτόκριτο και άλλα πολλά. Από τη χαρούμενη Ιταλία της εποχής της Αναγέννησης με ναπολετάνικες ταραντέλες, με συνθέσεις των Κατσίνι, Περγκολέζι, Τρομποντσίνο, ως το Τολέδο, με μελωδίες γνωστών αναγεννησιακών συνθετών.

Συµµετέχουν:

Μαρία Φαραντούρη: τραγούδι

Marco Beasley: τραγούδι

Μουσικό Σχήμα “Εν Χορδαίς”

Κυριάκος Πετράς: βιολί

Κυριάκος Καλαϊτζίδης: ούτι

Δρόσος Κουτσοκώστας: τραγούδι

Άλκης Ζοπόγλου: κανονάκι

Πέτρος Παπαγεωργίου: κρουστά

Ensemble Constantinople

Kiya Tabassian: setar

Pierre-Yves Martel: viola da gamba

Enrike Solinis: baroque guitar & theorbo

Βυζαντινή χορωδία Δήμου Ηρακλείου

Δ/νση: Μανώλης Σουργιαδάκης

Ηλίας Ανδρεουλάκης - κρητική λύρα

Κάρολος Κουκλάκης - κρητικό λαούτο

Σχεδιασμός ήχουΛεωνίδας Παλάσκας

Βοηθός ΠαραγωγήςΜαρία Χατζάρα

Καλλιτεχνική διεύθυνση:  Κυριάκος ΚαλαϊτζίδηςKiya Tabassian

ΜουσικήΆλκης Ζοπόγλου

Κράτημα, ήχος δ ́ (απόσπασμα)

Αθανασίου Κρητός, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως (μέσα 17ου - α ́ τέταρτο 18ου αιώνα)
Εξήγηση Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος, χφ ΜΠΤ 704

Al alva venid Ανώνυμος (16ος αι.) (CMP)

Αχ, αγάπη Μουσική: Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736), πάνω σε μια παλιά γαλλική μελωδία. Στίχοι:Βασιλική Νευροκοπλή

Del Griego Στίχοι: Hortensio Félix Paravicino (1580-1633) Μουσική: Κυριάκος Καλαϊτζίδης

Vecchie letrose Μουσική: Adrian Willaert (1490-1562) Στίχοι: Ανωνύμου& Marco Beasley

Musica Nova 1559

Lamentu a GhjesuΤο τραγούδι του Δομήνικου

Παραδοσιακό τραγούδι από την Κορσική
/ Μουσική: Kiya Tabassian - Στίχοι: Βασιλική Νευροκοπλή

Tarantella Παραδοσιακό τραγούδι από τη Νάπολη. Διασκευή: Marco Beasley

Εκλογή στίχων από τον “Ερωτόκριτο”

Στίχοι: Βιτσέντζος Κορνάρος (1553-1614). Μουσική σύμφωνα με την προφορική κρητική παράδοση

Ελευθέριος Βενιζέλος

Κηποθέατρο “Νίκος Καζαντζάκης” | 09.09.2016

ώρα 20:30. Είσοδος ελεύθερη.

Για πρώτη φορά η προσωπικότητα του Μεγάλου Βενιζέλου, του “πατέρα της φυλής”, παρουσιάζεται μέσα από ένα θεατρικό έργο του Γρηγόρη Χαλιακόπουλου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόρτζου. Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα παράσταση, όχι μόνον  λόγω των σημαντικών  συντελεστών της, αλλά και γιατί είναι η πρώτη φορά που κάποιοι τολμούν, ογδόντα χρόνια μετά τον θάνατό του, να παρουσιάσουν με τρόπο θεατρικό τον βίο και τη φυσιογνωμία του μεγάλου αυτού πολιτικού, που απασχόλησε ολόκληρη την Ευρώπη και χάραξε την πορεία του έθνους για τρεις δεκαετίες περίπου.

Συντελεστές

Κείμενα: Γρηγόρης Χαλιακόπουλος

Σκηνοθεσία: Γιάννης Μόρτζος

Σκηνικά-κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά

Μουσική: Φίλιππος Περιστέρης

Video-οπτική απεικόνιση: Χριστίνα Οικονόμου

Βοηθός σκηνοθέτη: Ειρήνη Παπαδημητρίου

Παίζουν:

Γιάννης Μόρτζος, Γιούλη Ζήκου, Βαγγέλης Πετρόπουλος, Φώτης Τρυφωνόπουλος, Βασίλης Σαμαριτάκης, Μανόλης Γεραπετρίτης, Τιτίκα Μαρίνου και Ειρήνη Παπαδημητρίου

 

Ο θεατρικός Μάνος Χατζιδάκις

Κηποθέατρο “Μάνος Χατζιδάκις” | 10.09.2016

ώρα 20:30

Και πάλι ο “δικός μας” Μάνος, αυτός στον οποίο το Ηράκλειο οφείλει τόσα πολλά. Μια συναυλία από το οκταμελές φωνητικό σύνολο “Φραγκίσκος Λεονταρίτης”, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Ψαρουδάκη, ένα θεατρικό αναλόγιο, τραγούδια, σόλο και χορωδιακά, θα μας μεταφέρουν στις εξαιρετικές θεατρικές παραστάσεις του Καρόλου Κουν και του Μάνου Κατράκη και θα μας θυμίσουν τη μουσική που έγραψε ο Μάνος, ειδικά γι’ αυτές. Το Παραμύθι χωρίς όνομα, ο Ματωμένος Γάμος, ο Καπετάν Μιχάλης και ο Κύκλος με την κιμωλία, με τραγούδια που πολύ σύντομα “αυτονομήθηκαν” και τράβηξαν τη δική τους ρότα.

Ένα υπέροχο ταξίδι στο θέατρο και τη μουσική, με είκοσι έξι τραγούδια για τον θάνατο, τον έρωτα και τον πόλεμο. Μια βραδιά αφιερωμένη στους μεγάλους του θεάτρου της μουσικής, της λογοτεχνίας και της ποίησης.

A΄ Ματωμένος Γάμος του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα (στιχ. ΝΓκάτσου)

B΄ Ο κύκλος με την κιμωλία του Μπέρτολτ Μπρέχτ (στιχ. ΟδΕλύτη)

Γ΄ Παραμύθι χωρίς όνομα του ΙάκΚαμπανέλλη Δέλτα)

Δ΄  Αναφορά στον Καπετάν Μιχάλη του Νίκου Καζαντζάκη

Συντελεστές:

Στο τραγούδι σόλο οι: Λίντα ΚωνσταντουλάκηΓιώργος Ψαρουδάκης και φωνητικό σύνολο.

Στη μουσική συνοδεία, σε μία εξαιρετική Χατζιδακική ενορχήστρωση στο πνεύμα του συνθέτη,  οργανικό σύνολο με τους:

Φλάουτο: Μαρία Αλεξάκη, Πιάνο Ευγενία Ψαρουδάκη, κρουστά: Νίκος Μοσχονάς,

Κλασική κιθάρα: Νίκος Κατσαράκης, Βιολί: Κατερίνα Ψαρουδάκη, Κοντραμπάσο: Κωνσταντίνος Παντερμαράκηςκαι θεατρικό αναλόγιο με τον ηθοποιό Κωστή Μεταξάκη, που θα ερμηνεύσει τα βασικότερα σημεία και διάλογους των ρόλων τού κάθε έργου, συνδέοντάς τα με τα αντίστοιχα τραγούδια σε μία αδιαίρετη ενότητα.

Κύκλοι τραγουδιών, συνδεδεμένων με τα αφηγηματικά μέρη των έργων:

Α΄ Ματωµένος Γάµος

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

Στίχοι Νίκου Γκάτσου, μουσική ΜΧατζιδάκι (1948)

Έλα στην ομάδα μας!
Επαναφορτιζόμενες Μπαταρίες - Κατασκευή - Ανακατασκευή Πωλείται Βιολί Πωλείται Λύρα Κρητική - Αγορά Λύρας Μαθήματα Κρητικής Λύρας - Βιολιού - Ασκομαντούρας - Μαντολίνου - Μπαγλαμά - Μπουζουκιού
Επαναφορτιζόμενες Μπαταρίες - Κατασκευή - Ανακατασκευή Πωλείται Βιολί Πωλείται Λύρα Κρητική - Αγορά Λύρας Μαθήματα Κρητικής Λύρας - Βιολιού - Ασκομαντούρας - Μαντολίνου - Μπαγλαμά - Μπουζουκιού